Przebudowa w Jaźwinach ruszy niebawem

Po weekendzie ruszy przebudowa wiaduktu w Jaźwinach. Kierowcy poruszający się na trasie Jaźwiny – Augustówka mogą spodziewać się utrudnień na drodze.

 

W trakcie przebudowy wiaduktu nad linią kolejową Skierniewice – Łuków ruch w Jaźwinach będzie się odbywał wahadłowo. Na utrudnienia kierowcy natkną się na prawie 30-metrowym odcinku drogi powiatowej nr 1315W.

 

Zahamować degradację, zapewnić trwałość

Wiadukt w Jaźwinach powstał w 1951 roku. - Roboty budowlane przewidziane w projekcie przebudowy mają na celu zahamowanie procesu degradacji elementów wiaduktu i zapewnienie odpowiedniej trwałości konstrukcji obiektu – mówi dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg Marek Jonczak.

 

W inwentaryzacji uszkodzeń obiektu w Jaźwinach, sporządzonej przez pracownię projektową „KOMBUDEX” Inżynieria Drogowa z Siedlec, nie stwierdzono występowania uszkodzeń zagrażających bezpieczeństwu użytkowania wiaduktu lub mogących świadczyć o przeciążeniu konstrukcji. Zaobserwowane uszkodzenia są efektem wieloletniej eksploatacji obiektu. Korozja odsłoniętych prętów zbrojeniowych, rdzawe plamy na obiekcie, zdeformowana nawierzchnia jezdni, popękane i poprzerastane roślinnością chodniki wiaduktu znikną już na jesieni. Ponadto wiadukt zostanie wyposażony w wymagane przez obecne przepisy bariery ochronne, schody naskarpowe dla obsługi oraz sprawny system odwadniania. Zaplanowano również całkowitą wymianę balustrady.

 

Prawie 1,5 mln

Wartość inwestycji, realizowanej przy wsparciu finansowym ze środków Ministerstwa Infrastruktury w kwocie 750 000 złotych, wynosi około 1,5 miliona złotych. Zwycięzcą nieograniczonego przetargu zostało Konsorcjum Firm DOMOST z Małkini Górnej z partnerami Przedsiębiorstwem Budowlanym MELTOR Wierbiłowicz i Wspólnicy z Józefowa oraz Przedsiębiorstwem Robót Drogowych DROMOS Sp. z o. o z Woli Rębkowskiej. Konsorcjum zaoferowało najkorzystniejszą ofertę w kwocie 1 422 544, 08 złotych.

 

Zakończenie przebudowy wiaduktu w Jaźwinach planowane jest na 30 listopada bieżącego roku.


(ur) 2011-07-08 13:47:07

(foto: Pracownia projektowa „KOMBUDEX” Inżynieria Drogowa z Siedlec)

 

Komentarze

 
0 #4 Gość 2011-07-17 13:13
Co do tej linii to planowo miała przebiegać przez Garwolin i być połączona łącznicą ze stacją Pilawa. Jednakże ZSRR chciało, by linia była połączona stacją węzłową w Pilawie, co było trudne z technicznego punktu widzenia i bardziej kosztowne (przekop pod linią kolejową). Na SKMkę bym nie liczył tylko coś w rodzaju Góry Kalwarii. Poza tym jest stacja Garwolin 2km od granicy miasta (obwodnica przy Avonie) ale to powoduje, że dzielnice wschodnie i południowe są zbyt oddalone aby móc korzystać z tego. Poza tym linia kolejowa miała przebiegać przez Garwolin (dzielnice domki i stacyjna obecnie) ale dlaczego jest inny przebieg to już inna długa historia
Cytować
 
 
-4 #3 Gość 2011-07-08 19:37
I widziice 60 lat stoi i się nie zawalił wiadukt, a teraz jak wy (majstry, kierowniki itp)) coś robicie to kilka lat i do remontu)- banda złodziei w PeOwskiej POlsce.Aby najtaniej i najsłabiej. Zawsze warto dołożyc więcej aby coś było trwałe a nie taki bubel jak dzis do okoła.
Cytować
 
 
+6 #2 Gość 2011-07-08 16:06
Linią na Łuków możnaby doprowadzić tory do Garwolina za wiaduktem w Hucie Czechy i przedłużyć SKM-ki z Otwocka do Garwolina.
Cytować
 
 
-3 #1 Gość 2011-07-08 14:50
a nasze firmy zarobią
Cytować
 

To konto jest zablokowane. Nie możesz więcej komentować.

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce Aby dowiedzieć się więcej na temat plików cookie zapoznaj się z naszą polityką prywatności.

Akceptuję ciasteczka znajdujące się w tej stronie.